I prsní svaly si zaslouží vaši pozornost

Tento článek je směrovaný především k ženám. Protože právě ty často zanedbávají trénink prsou nejvíce. Důvod je celkem jasný. Muži mají motivaci ve vidině vypracovaných prsních svalů, které velmi výrazně mění pohled na jejich hrudník, když v létě odhodí triko. A řádně vymodelované mužské prsní svaly nepřehlédnete ani u oblečeného chlapa. A je pravda, že pro nás ženy je to velice přitažlivé a sexy ;-) Nemám pravdu?

 

 

Ale proč by měly prsní svaly posilovat ženy? Nám to přece na objemu nijak nepřidá. Ženská prsa přece nejsou sval, a jak asi dobře víte, to co nám dala matička příroda můžeme těžko ovlivnit. Jedinou možností, jak více naplnit výstřih je plastická operace. Ale kliky a tlaky s činkami těžko zvětší objem poprsí. To vám nijak vymlouvat nehodlám. Je to pravda. Díky cvičení vám větší prsa nenarostou. Ale! Přeci jen je tu několik pádných důvodů, proč byste, i vy dámy, měli při plánování svého tréninkového plánu myslet také na partii hrudníku. Pojďme si o nich říct.

 

Rovnováha

Často slýchám v posilovně od dívek, které cvičí s trenérem, jak se ho ptají, jestli je opravdu nutné, aby cvičily tu a tu partii. Nejčastěji se jim nechtějí cvičit právě prsa, pak také ruce a záda. Jely by dokola jen břicho a zadek. Mají pocit, že přece jen tam je to potřeba a nechtějí mít přece mohutné ruce nebo svaly na zádech.

To je ale velký omyl a já pevně doufám, že jim to každý z těch trenéru vymluví. Jak vám budu asi opakovat stále dokola, rovnováha je velmi důležitá! Naše tělo je jeden celek a není možné zaměřovat se jen na určité partie, které máte pocit, že to potřebují a ty ostatní zanedbávat. Mohlo by se vám to později také vymstít.

Už jste slyšeli o antagonistických svalech? Jinak řečeno, jsou to svaly protilehlé. Tedy biceps-triceps, kvadriceps-hamstring, dolní část zad-břicho a nebo právě také horní část zad-prsa. Záda cvičíme, o tom žádná. Proč bychom na jejich rozvoji měli pracovat jsem vám už napsala v článku Nezapomínejte na záda. Aby vaše tělo bylo v rovnováze a měli jste správné držení těla, je důležité udržovat v rovnováze kosterní svalstvo. To znamená, že když cvičíte na záda, stejnou pozornost musíte věnovat také prsním svalům. To samé platí o dalších antagonistických skupinách. A také to platí o horní a dolní polovině těla. Některé svaly na vašem těle mají tendence se zkracovat - hamstringy, lýtka, spodní část zad,... Jiné zase ochabovat - břišní svaly, hýžďové svaly, tricepsy,... Tím že všechny svaly rovnoměrně procvičíte a následně protáhnete, budete maximálně podporovat jejich kvalitní rozvoj a funkce, mezi které patří také opora celé kostry.

 

Hezký dekolt

Ať už máte velikost košíčků A nebo D, procvičování prsních svalů váš dekolt může krásné vylepšit. Jakmile bude váš dekolt zpevněný, bude i víc vypnutý a tím pádem nadzvedne i vaše ňadra. Pokud i vy jste začínaly mít mindrák z gravitační přitažlivosti, tohle pro vás může být další motivace, proč si udělat sérií kliků navíc ;-)

 

Jak by měly ženy na prsa cvičit

Pokud jde o tuhle partii, v tréninku mužů a žen bude určitý rozdíl. Abych vám to mohla dobře vysvětlit, je třeba trošku přiblížit anatomii.

 

 

Velký prsní sval se skládá ze tří částí: horní podklíčkové, střední hrudníko-žeberní a spodní břišní

Při posilování velkého prsního svalu zapojujete všechny tyto tři části. Ale změnou úhlu můžete více zacílit některou z těch partií. U žen je klíčová právě podklíčková vrchní část, případně střední. Procvičovat je ale třeba celý sval komplexně.

 

Cviky

Vybrala jsem pro vás 6 mých oblíbených cviků, které jsou dle mého také velmi účinné. Zvládnou je i začátečnice. Abyste zacílily především podklíčkovou část prsních svalů, při cvikách na lavičce (tlaky, rozpažování) si nastavte úhel 30 stupňů. Občas to ale prostřídejte a dejte si lavičku i úplně horizontálně. U stahování protisměrných kladek si nakročte jednou nohou dopředu a mírně se předkloňte. Tím přenášíte zátěž do horní části prsního svalu.

 

Kliky

 

Kliky na bradlech

 

Tlaky s jednoručkami

 

Rozpažování s jednoručkami


 

 

Peck-deck (motýlek) 

 
 

Stahování protisměrných kladek

 

 
 
 
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit