Posilujte tělo, utužujte zdraví

Pokud vás do teď posilovna spíše děsila a říkali jste si, že to není nic pro vás, zkuste číst dál a třeba změníte názor. To že činky, stroje s kladkami a velké váhy jsou pouze pro kulturisty, není dávno pravdou. Dokonce i něžná dívka může díky strojům a činkám mnohé získat. A není to jen skvělá postava, pevné hýždě a ploché břicho. Benefitů, které vám pravidelné posilování přinese je mnohem více.

 



 

Pravidelným a hlavně správně sestaveným posilovacím tréninkem si budujte pevné a houževnaté tělo po všech stránkách:

 

1) Redukce tělesné hmotnosti

Pokud se snažíte zhubnout, změnili jste jídelníček a začali pravidelně zařazovat aerobní aktivity, jste na nejlepší cestě k úspěchu. Posilování svalů však může sehrát také velice důležitou roli a neměli byste na něj zapomínat. Díky tomu, že budete budovat svalovou hmotu, zrychlíte tak svůj metabolismus a podpoříte spalování tuků. Kilogram svalové hmoty je aktivnější než stejné množství tuku. To znamená, že bazální metabolismus (výdej těla na běžné funkce bez všech dalších aktivit) bude o to vyšší, čím více svaloviny na těle budete mít. Tedy třeba i během spánku bude spalovat více. A to zní lákavě ne?

 

2) Správné držení těla

Jistě často od lidí slýcháte, jak je bolí záda. Hlavně pokud mají sedavé zaměstnání nebo stráví hodně času stáním nebo sezením. Naše páteř je deno denně namáhaná díky různým vlivům a proto potřebuje dobrou a silnou oporu. Tu vytváří právě svalový korzet na našem trupu. Čím silnější a bytelnější je, tím méně namáhaná je i páteř zad.

 

3) Silné kosti a šlachy

Jestli předchozí dva body pro vás nebyly ničím novým, možná vás překvapí, že díky posilování nezískávají sílu a statnost jen svaly, ale také kosti. Ano je to tak. Díky pravidelnému cvičení můžete předcházet řídnutí kostí či tento proces zpomalit nebo dokonce zastavit. Také tímto způsobem můžete předejít zranění. Stejně tak je tomu i u kloubů. Během každého cviku zapojujete také šlachy, které se postupně danému zatížení přizpůsobují a jejich vlákna zesilují. A pokud budete mít pevné svaly i šlachy, chráněné jsou tím vaše klouby, které získají silnou oporu.

 

4 ) Zvýšení energie

Během posilování v těle dochází k mnoha chemickým a fyzikálním procesům. Brzy zjistíte, že čím více se cvičení stává samozřejmou součástí vašeho života, tím více energie máte. Ráno se vám lépe vstává, nepotřebujete se dopovat kávou. Stačí si poctivě zacvičit, prokrvit tělo a máte plno energie na celý den.

 

5) Sebevědomí a dobrá nálada

Lidé, kteří dělají něco sami pro sebe, jsou obecně sebevědomější a nezávislejší. Také výsledky, kterých dosáhnete ve formě štíhlé a krásné postavy, podpoří váš dobrý pocit ze sebe samotných. Není nad ten skvělý pocit, když jdete z posilovny příjemně vyčerpaní a víte, že jste právě udělali velký kus práce pro své zdraví, kondici a skvělou postavu. A hlavně jste to dělali pro sebe a zase jste se o kus překonali. Zvládli o kilo víc nebo o dvě opakování. A samozřejmě endorfíny, které v tu chvíli začne vaše tělo vyplavovat, transformují tento pocit do úplné eufórie. Pokud se tenhle scénář odehrává ráno, máte zaručeno, že vás čeká skvělý den a nikdo vám ho nemůže zkazit.

 

6) Imunita

Pokud patříte mezi ty, kteří pravidelně (4-5x týdně) cvičí, jistě vás potěší, že máte mnohem menší riziko onemocnět v období chřipkových epidemii. Tento fakt byl dokonce potvezen vědeckými studiemi. 

 

O dalších přínosech bychom mohli mluvit ještě dlouho. Ale už jen těchto šest důvodů je dobrých pro to, abyste se cvičením začali. Nebo pokud už cvičíte, jistě to podpoří vaši motivaci.

 

Na co je třeba při posilování dbát!

  • Správná technika - Správné provedení cviků je klíčové. Vyhnete se riziku zranění, negativnímu zatížení šlach a kloubů a neefektivně vynaložené energii. Požádejte někoho zkušeného - kamaráda nebo nejlépe profesionálního trenéra ve fitness, aby vás seznámil s jednotlivými stroji a cviky.

  • Tréninkový plán - Cvičení by mělo mít určitý systém, kdy si zorganizujete, které dny budete cvičit jaké partie, kolik budete na danou partii provádět cviků, s jakým počtem sérií a opakování, kdy zařadíte aerobní aktivity. A také které dny budete odpočívat. Strategie a plánování jsou velice důležité a budou se lišit podle vaší kondice a cílů. Pokud jste začátečníci a neumíte si takový tréninkový plán sestavit sami, podívejte se do odborné literatury, pohledejte na internetu nebo ještě lépe - nechte si tréninkový plán sestavit na míru od profesionálního trenéra.

  • Odpočinek - Odpočinek je stejně důležitý jako cvičení samotné. Nepodceňujte ho, a i když vás z počátku pohltí vlna nadšení a nejraději byste trénovali každý den, nezapomeňte si pevně vyhradit dny, kdy budete zcela odpočívat. Regenerace je pro tělo a svaly velmi důležitá. Přemíra aktivity je kontraproduktivní. Jedině díky dostatku odpočinku získáte ty nejlepší výsledky. Součástí odpočinku je i dostatek kvalitního spánku.

  • Kvalitní strava - Nedílnou součástí práce na sobě je vyvážený jídelníček. Pokud budete pravidelně cvičit, zvýší se váš výdej a potřeba kvalitní regenerace. Na základě toho je třeba upravit jídelníček. Ten se samozřejmě bude lišit dle vaší tělesné konstituce, cílů a zatížení. Více na toto téma se dočtete v článcích zaměřených na výživu na těchto stránkách.

 

Se sestavením tréninkového i stravovacího plánu, sestaveného přímo pro vás, vám moc ráda poradím ;-)
FITNESS PROGRAMY

 

Související články:

Aerobní trénink - spalujte kalorie efektivně
Rostlinná strava ve fitness výživě
Týdenní jídelníček - budování svalů

 


Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit