Samantha Shorkey - bikini fitness

Jméno: Samantha Shorkey
Věk: 31
Sportovní zaměření: bikini fitness závodnice

 

Jak dlouho se věnujete fitness a co vás k tomu přivedlo?

No, abych byla upřímná, začalo to, když jsem chodila čtyři roky s jedním osobním trenérem, který byl totální masožravec. Byl to hrozný vztah a poslední rok jsme měli vztah na dálku. Byla jsem v tomto vztahu nešťastná a chtěla jsem být fyzicky i psychicky silná, až se vrátí, abych se s ním zvládla rozejít. Koupila jsem si lavice na cvičení a činky a cvičila jsem doma v mém malém studentském bytu celý ten jeden rok. Pokaždé, když jsem byla naštvaná, tak jsem vzala činky a makala jako zvíře! Nakonec jsme se rozešli a já jsem začala chodit do opravdové posilovny. Zamilovala jsem se do cvičení od té chvíle, kdy jsem si zařídila tu svojí malou domácí posilovnu. Je to pro mě nejlepší antistres.

 

 

Kolik času věnujete cvičení nyní? Jak vypadá váš tréninkový plán?

Když se připravuji na soutěž, dělám kardio 5-6x v týdnu a silový trénink mám 4-5x týdně. Vždy začínám půlhodinovým kardiem ráno a silový trénink, který trvá kolem hodiny, mám odpoledne nebo večer. V současné době mám tréninky rozdělené na horní a dolní polovinu těla. Když jdu jeden den horní polovinu, druhý den následuje dolní polovina. Ale svůj tréninkový plán měním přibližně každých 6 týdnů.

 


 

Jak dlouho jste na rostlinné stravě a co Vás k tomu přivedlo?

Vyrůstala jsem ve velmi malé odlehlé vesničce u Ottavy, Ontaria (Canada). Bydleli jsme doslova v dřevěném srubu na 12 akrech lesa a vždy jsme měli domácí zvířata. Moje máma chodila každý den krmit ptáky a veverky. Dokonce jsme měli v kuchyni na lince "mývalí talíř" kde jsme dávali zbytky jídla. Obdivovala jsem svou starší sestru. A když ve 14 letech řekla našim rodičům, že chce být vegetariánka, já jsem se rozhodla pro to samé. Mě bylo tenkrát 8 let. Vegankou jsem se stala v roce 2011, když jsem se dozvěděla více o mlékárenském průmyslu, a uvědomila jsem si, že zvířata stále umírají, protože jím mléko a vejce.

 

 

Jaké změny jste na svém těle zaznamenala po přechodu na rostlinnou stravu?

Myslím, že moje pleť vypadá lépe a mladší než u mnoha jiných žen v mém věku a je pro mě snadné udržet si zdravou váhu.

 

Jak to ovlivňuje vás sportovní výkon?

Je pravda, že když budete jíst zdravě, budete cítit zdravě. A když budete jíst nezdravé potraviny, budete se nezdravě i cítit.
Já mám jako veganka určitě více energie a prostě nemůžu si pomoct, ale cítím se dobře, když vím, že všechno, co jde do mého těla je čisté, nezpracované a vyrostlo ze země. Pořád říkám lidem "Mohu být naprosto zdravá bez konzumace živočišných produktů, tak proč je měla jíst? "
 
 
Z čeho se především skládá nyní vaše strava? Popište nám, prosím, svůj denní jídelníček.
 
Tuhle otázku dostávám od žen často. Abych jim všem mohla odpovědět na otázky, vydala jsem e - knihu s názvem “Jacked on the Beanstalk: Plant-Based Fuel for Vegan Athletes.”  Stojí 15 dolarů (USD) a obsahuje ukázkový jídelníček z doby, kdy jsme měla asi 10 týdnů do soutěže . Také zde uvádím své oblíbené kombinace bylinek a koření. Dále v ní najdete doporučený seznam potravin a 20 receptů. Můžete ji koupit zde: https://gumroad.com/l/Jacked
 
 
Obecně řečeno, co se týče stravy, jím hodně tempeh a proteinový prášek pro příjem bílkovin. Škrobové komplexní sacharidy přijímám ze zdrojů jako, jsou sladké brambory, dýně a ovesné vločky. A pak zdravé tuky. Miluji mandlové máslo a kokosový olej!
Dávám si pozor na poměr makroživin ve stravě, když se snažím vyrýsovat, abych si zachovala své těžce vydřené svaly.
Makra (pro ty, co nevědí), jsou živiny, které dodávají energii-kalorie. Jsou to látky potřebné pro růst a metabolismus. Existují tři skupiny makroživin: sacharidy, bílkoviny a tuky. Já přijímám denně 50% kalorií ve formě sacharidů, 30% z bílkovin a 20% z tuků.
 
 
 
 
Jak se vypořádáváte s chutěmi na jídla, která jste dřív jedla. Například sladkosti, maso, sýry, atd.?

Nikdy nemám chuť na maso nebo sýry. Ale jsem HODNĚ vysazená na sladké. A proto mám spoustu svých pomůcek a triků, abych je zvládala v přípravce překonávat. Vlastně jsem o tom napsala celý článek zde: http://www.plantbuilt.com/how-to-curb-cravings-while-dieting/

 

 

Co Vám dodává největší motivaci?

To, že vím, že sama přispívám, jak mohu k lásce a respektování všech živých bytostí, se kterými sdílíme tenhle svět. Vždy budu mluvit za ty, kteří mluvit nemohou.

 

Jaké jsou vaše cíle do budoucna?

Znovu vyhrát první místo. Tentokrát na British Columbia Provincial Championships v červnu 2014. A pak samozřejmě Fit Super Show s týmem Platnbuild v Texasu také v červnu 2014.

 

  

 

Co byste poradila lidem, kteří chtějí začít žít podobně jako vy, ale nemají zatím dostatek informací a odvahu. Co je podle Vás nejdůležitější? Co bylo klíčem k vašemu úspěchu?

ZÁVAZKY. Dejte si závazky a držte se jich. Například, naplánujte si, že budete cvičit 30 minut denně, 4x v týdnu. Vyberte si dny a časy, které vám vyhovují, a držte se plánu za všech okolností. Zapište si to i do diáře. Řekněte o těchto naplánovaných trénincích a přesných časech všem svým nejbližším. Dokonce i když budete chtít během těchto 30 minut dělat jen domácí lekci jógy, nevadí to. Ať je to cokoliv, důležité je, že jste splnili svůj slib vůči sobě, že budete cvičit 30 minut, 4x týdně. A pak každý měsíc zvyšte intenzitu (čas může zůstat stejný) těchto tréninků. Jděte si na 30 minut zaběhat, dejte si půlhodinový kardio kick-box domácí trénink podle videa, atd., atd. A to nejdůležitější, nazapomínejte, že strava je mooooooooc důležitá! Přála bych si, abych mohla jíst dezerty po celý den a netloustnout po nich, ale tak to bohužel nefunguje. Ujistěte se, že si sestavujete jídelníček ze zdravých potravin a máte správné velikosti jednotlivých porcí. Jezte nejlépe šest menších jídel denně. A pokud jste ochotni udělat jen jednu změnu ve svém jídelníčku, moje rada je, jezte velkou porci salátu každý den.

 

Samantha Shorkey na facebooku: https://www.facebook.com/JackedontheBeanstalk

 
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit