Yolanda Presswookd - bikini fitness

Jméno: Yolanda Regina Anne Presswood
Věk: 37
Sportovní zaměření: bikini fitness závodnice

 

Jak dlouho se věnujete fitness a co vás k tomu přivedlo?

Moje fitness historie sahá až do dob, kdy jsem byla ještě dítě. Moji rodiče byli oba kulturisté. Matka závodila za CFT. Sledovala jsem je, jak cvičí v garáži a vídala jsem je i když chodili do komerční posilovny. Neměla jsem ale v plánu jít v jejich stopách a ponořit se do tohoto životního stylu jako to mám teď. Až před nějakou dobou. Začala jsem cvičit doma podle DVD, když jsem byla na mateřské. Začít cvičit pro mě byla velká výzva a DVD mi hodně pomáhaly. Nikdy jsem nechtěla zvedat těžké činky, abych nevypadala "mužně". Ano ...taky jsem si to myslela! Tak to bylo až do června 2012, kdy jsem sledovala kamarádčinu přípravu na soutěž v bikini fitness. V té době prostě něco uvnitř mě jako by zapadlo do sebe. Začala jsem se ptát sama sebe: Co kdybych mohla vytvarovat své tělo a vypadat také jako bikiny závodnice? Když může ona nebo někdo jiný, tak proč ne já? Pořídila jsem si své úplně první členství v posilovně v červnu 2012 a začala jsem poprvé v životě zvedat váhy. Myslela jsem si, že jsem měla vždycky spíš svalnatou postavu .. a upřímně .. nenáviděla jsem to. S mými bicepsy jsem se cítila jako chlap (smích). Nyní jsou 10 krát větší než byly předtím a sotva mi připadá, že by se mohly blížit chlapským. No, chtěla jsem jen říct, že praktikuju silový trénink teprve 18 měsíců!

 

 

Kolik času věnujete cvičení nyní? Jak vypadá váš tréninkový plán?

V současné době trénuji 4 dny v týdnu. Dva tréninky na dolní část těla jsou delší než zbylé dva - 2,5 hodiny ničení. Další dva trvají 1,5 hodiny. Také ráda chodím na výšlapy do horských stezek v okolí mého domu, když mi to vyjde.

 


 

Jak dlouho jste na rostlinné stravě a co Vás k tomu přivedlo?

Je to právě 4 roky, co jsem veganka. Já a můj manžel jsme před těmi 4 lety cvičily podle P90X1. Jedli jsme typickou fitness stravu. Vaječné bílky na snídani, libové maso na oběd a večeři, atd. Jednou jsme ale náhodně narazili na knihu "The Ultimate ph Solution", která odhaluje pravdu o tom, že živočišné potraviny/maso působí v těle velmi kyselinotvorně. Je to velmi malá knížka, která popisuje procesy v těle, které jsou i pro laika snadno pochopitelné. Informace v ní nejsou nijak zaujaté. Být zdravý je priorita číslo jedna. Rozhodli jsme se tedy ze dne na den, že už nebudeme jíst maso. Já jsem v té době nekonzumovala mléčné výrobky už tři roky. Krátce poté jsme se seznámili s Alicia Silverstones a její "The Kind Diet" a dozvěděli jsme se o tom, jak to funguje v masném průmyslu. I když jsme se nadali na cestu veganství z etických důvodů, bylo to další nakopnutí, které nás upevnilo v tom, že chceme žít etickým životním stylem. Naše zdraví je pro nás pořád stejně důležité... ale soucit, který spojuje vegany po celém světě je nám blízký a drahý jako rodina.

 

 

Jaké změny jste na svém těle zaznamenala po přechodu na rostlinnou stravu?

Když jsme přešli z klasické stravy na veganskou, hodně lidí se nás ptalo, jak se cítíme. Prvních pár měsíců jsem byla trochu nafouklá. Potom se moje tělo srovnalo. Cítila jsem se " lehká". To je nejlepší způsob, jak to mohu popsat! Byla to celková změna pro moje tělo, mysl i duši. Vyléčila jsem se takto sama z velké hormonální nerovnováhy. Kdysi jsem trpěla těžkým premenstruačním syndromem. Měla jsem hrozné nálady (až sebevražedné myšlenky), trápila mě těžká nespavost, depresivní poruchy, úzkost,... Bylo to strašně těžké období (musela jsem zůstávat doma první dva dny), také mě přemáhaly závratě... Teď mám periody , které přicházejí a odcházejí a vše je už v pořádku. A zvládám stres mnohem lépe. Všichni víme, že musíme jíst ovoce a zeleninu. 5 porcí denně, že ano? :-) Když se stanete veganem, opravdu přemýšlíte o tom co jíte. Snažíte se konzumovat co nejevíce rostlin, které vám pomáhají. Stopové prvky jsou tím, co naše buňky potřebují pro regeneraci a boj proti nemocem.

 

Jak to ovlivňuje vás sportovní výkon?

 Věřím, že veganství pomáhá mému sportovnímu výkonu. Protože už nejsem zatížená přebytečnými nasycenými tuky obsažené v kuřeti. Ano přátelé.. kuřecí také obsahuje velké množství nasycených tuků! Občas si zobnu datli nebo dvě, když potřebuju trochu nakopnout.. nebo něco zeleného pro dostatek energie při běhu nebo sprintech. Moje tělo je stále nabyté a funguje z energie z opravdového živého jídla.

Z čeho se především skládá nyní vaše strava? Popište nám, prosím, svůj denní jídelníček.
 
Jím docela obyčejně. Denně snídám ovesné vločky s lesními plody, kakaovými boby a rostlinným proteinovým práškem. Pak mám jablko, banán a oříškové máslo na dopolední svačinu, tofu s čočkou a zeleninou na oběd, smoothie na odpolední svačinu a k večeři něco obdobného jako na oběd. A pak ještě chia proteinový pudink před spaním.
 
 
 
Jak se vypořádáváte s chutěmi na jídla, která jste dřív jedla. Například sladkosti, maso, sýry, atd.?

NIKDY! Nemám chuť na živočišné produkty. Upřímně, spíš se mi při myšlence na živočišné potraviny zvedá žaludek. Hned v souvislosti s tím vidím utrpení, kterým si muselo nějaké zvíře projít, být zabito a skončit v ochodě na prodej. Ale miluju sladké! Schovávám si gumové bombóny v prádelníku. Ale pšššššt! :-) Nevěřím na nějaké deprimující omezování se v jídle. Věřím ve fitness jako v životní styl. Pokud chcete zhubnout a dostat se do formy, měli byste dodržovat svůj dietní plán nejlépe, jak můžete. Dovoluji svým klientům jako součást jejich plánu jedno nedietní jídlo týdně, které si mohou s chutí a bez výčitek dopřát. Když za mnou přijdou a křičí, že mají na něco neuvěřitelnou chuť, mají tu možnost. Myslím si, že deprimovat se tím, že něco nesmíte, vytváří ještě větší pokušení tomu podlehnout. Když mám opravdu na něco chuť, třeba na hranolky (které dělám doma) nebo nějaký koláč, dám si malou porci a to mi stačí. Taky zkoumám sama sebe a snažím se rozlišit, odkud tyhle chutě přicházejí. Je možné, že je to jen ze stresu a chci si takovým jídlem jen nějak ulevit. Být v harmonii sám se sebou je velmi důležité!

 

Co Vám dodává největší motivaci?

Mojí největší motivací jsou lidé s nadváhou. Stěží mohou dýchat a je pro ně těžké i chodit. Přesto se u mě občas objeví. Odmakají trénink celým svým srdcem. Když si chci začít stěžovat na svůj jídelníček nebo tréninky, vzpomenu si na ně. Také mě motivuje to, že ukazuji svým dětem, jaké to je být důsledný. A spousta lidí, kteří mě sledují na sociálních sítích nebo moji přátelé v posilovně, které mohu svým životním stylem ibspirovat... to je pro mě také obrovská motivace. A snažím být nejlepší, jak vůbec můžu kvůli svým sponzorům, abych je dobře reprezentovala (Clarks Nutrition and Natural Foods Market. www.clarksnutrition.com, Stark Nutraceuticals, TRUElicious.com). A v poslední řadě, ale v žádném případě méně důležitý, je pro mou motivaci můj drahý manžel. Sleduje můj boj a podporuje mě na mé cestě k vítěztvím. Kdybych teď skončila... svět by ztratil část skládanky. (se vší skromností)

 

Jaké jsou vaše cíle do budoucna?

MÁM VELKÉ CÍLE! Už asi 8 let si přeju otevřít vlastní posilovnu. Chci závodit na národní scéně a získat PRO kartu, dostat se na obálku časopisu, fotit s nějakými slavnými fotografy z fitness průmyslu a pokračovat v mém vývoji.

 

Co byste poradila lidem, kteří chtějí začít žít podobně jako vy, ale nemají zatím dostatek informací a odvahu. Co je podle Vás nejdůležitější? Co bylo klíčem k vašemu úspěchu?

Nejlepší radu, kterou mohu dát někomu, kdo neví jak začít je - ZAČNI NĚCO DĚLAT A PŘESTAŇ JEN SNÍT! Dnešek je tvůj zítřek! Vše co můžeme udělat je právě teď! Taky nevím všechno! Dřív jsem se cítila jako hlupák, když jsem v posilovně zvedala závaží. A nudilo mě to, takže jsem dělala jen kardio. Moje první zranění se mi stalo, když jsem zvedala 27 kg na mrtvý tah. Teď zvedám 90 kg a nemám s tím žádný problém (a to sama vážím 57 kg). Zaplatit si trenéra, který vám pomůže v začátcích je něco, čemu většina lidí nepřikládá velkou hodnotu. Ale i já mám kouče. A ostatní trenéři mají také kouče. Je skvělé, když je někdo s vámi, kdo vás motivuje a poradí vám, když to potřebujete. Jestli čekáte na ten pravý okamžik, je to právě TEĎ! Milujte sami sebe v každé fázi vašeho procesu. Řiďte se laskavostí ve svém životě každý den. Nevěřte, co říkají ostatní. Když se vám něco nepodaří, tak jak chcete... no a co? Vraťte se a začnete znovu... a znovu... a znovu... To platí ve všem, ne jen ve fitness. Svět čeká na vás, aby vám dal razítko. Vyberte si svoji samolepku.

 

Yollanda Presswook na facebooku: 
https://www.facebook.com/LdyBugx3

https://www.facebook.com/FitVeganChickYolandaPresswood?fref=ts

 
 
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit