Jessica Ortiz - bikini fitness

Jméno: Jessica Ortiz
Věk: 27
Sportovní zaměření: bikini fitness závodnice

 


Jak dlouho se věnujete fitness a co vás k tomu přivedlo?

Moje cesta jako fitnessky veganky začala před dvěma lety, kdy jsem se rozhodla překonat svůj strach. Strach ze zvedání velkých vah jako jsem to viděla v posilovně u mužů. Věděla jsem, že pokud chci budovat svaly, musím začít trénovat tak jako muži. Vypořádávala jsem se s tím tak, že jsem se učila, jak správně posilovat, abych si neublížila. Spřátelila jsem se v posilovně s několika muži, kteří mi v tom pomohli, ale většinu tréninků jsem podnikala na vlastní pěst. Do té doby, než jsem narazila na první ročník soutěže Iron man magazínů, která se konala za osm týdnů. Rozhodla jsem se požádat o pomoc, abych se jí mohla zúčastnit. Naštěstí, osobní trenér, Benny Tehuiltzil byl tak laskav, že mě začal trénovat a sestavil mi veganský stravovací plán pro soutěžní přípravu. 
 



 

Kolik času věnujete cvičení nyní? Jak vypadá váš tréninkový plán?

V současné době mám tréninky 5-6 dnů, které trvají kolem dvou hodin.
 
Den 1 - nohy - hýždě, kvadricepsy, hamstringy a lýtka (těžká váha) 
Den 2 - hrudník, triceps a kardio 
Den 3 - ramena, břicho, lýtka a kardio 
Den 4 - nohy (supersérie s lehkými váhami) 
Den 5 - záda, biceps a kardio 
Den 6 - nohy (supersérie s lehkými váhami) 
Den 7 - odpočinek
 


Jak dlouho jste na rostlinné stravě a co Vás k tomu přivedlo?

Právě jsem oslavila rok a půl na veganské stravě. Moje rozhodnutí k tomuto kroku přišlo, když jsem shlédla video natočené na jatkách. Video ukazovalo krásný porod krávy, po němž následovalo odtažení jejího mláděte. Obraz krávy, která zoufale běžela za svým novorozencem, mi vehnalo slzy do očí, a to byl ten okamžik, kdy jsem se rozhodla, že nemohu už dále podporovat toto kruté chování. 

 

Jaké změny jste na svém těle zaznamenala po přechodu na rostlinnou stravu?

Jakmile jsem přešla na veganství moje svaly se začaly odkrývat, protože se mi snížil podíl tělesného tuku. Celá koncepce stravování bez krutosti mi přináší dobrý pocit a vnitřní klid. To se pak pozitivně odráží na mých výkonech, které vynakládám v posilovně. 

 

 

Jak to ovlivňuje vás sportovní výkon?

Díky mým stravovacím návykům se ve mě probudila energie a motivace ke cvičení. Většinou chodím cvičit v dopoledních hodinách, což znamená, že musím vstávat v 7 hodin ráno, abych mohla být na eliptickém trenažéru v 8 hodin. Můj trénink vždy začíná 10 minutami zahřívací fáze buď na eliptickém trenažéru nebo steir masteru. Využívám těchto 10 minut k zamyšlení, proč dělám to, co dělám - chci ukázat, že i vegani mohou mít svaly!

 

 

Z čeho se především skládá nyní vaše strava? Popište nám, prosím, svůj denní jídelníček.
 
Aktuálně dodržuji "Zónovou dietu" s poměrem makroživin kolem 40% sacharidů, 30% tuků a 30% bílkovin. 

Mojí každodenní strava vypadá asi takto:

Poměr živin: 40/29/31 
Za den: 176g / 56g / 137g 
V jednom jídle průměrně: 29,3 g / 9,3 g / 23 g netto Kalorie: 1646 
V jednom jídle: kolem 274 kalorií 
 
Jídlo 1: 349 kal - 1 / 2 šálku celozrnné ovesné vločky, 10 mandlí, 1 odměrka 100% proteinového prášku
Jídlo 2: 92cal - 1 celozrnný rýžový chlebíček (bez soli) 100 g jahod
Jídlo 3 a 4: celkem 568 kal - 1/2 šálku čočky, 2 šálky špenátu, 90g tofu, 30g avokáda, 60g červených brambory 
Jídlo 5 a 6: 508 kal - 90 tempehu, 1 šálek zelených fazolek, 30g avokáda 
Jídlo 7: 130 kal - 1 odměrka proteinu
 
 
 
Jak se vypořádáváte s chutěmi na jídla, která jste dřív jedla. Například sladkosti, maso, sýry, atd.?

Kalifornie je stát jako stvořený pro vegany. Bez problémů se zde dají koupit různé pochoutky, jako jsou mufiny, koblihy, sušenky a bezmasé výrobky ve veganských variantách. Mám to štěstí, že žiju pět minut od čtyř obchodů s potravinami, které nabízejí veganské potraviny. Sice už nemám chutě na vajíčka nebo mléčné výrobky, ale měla jsem období, když jsem toužila po mase. A proto pro mě bylo snadné tyhle chutě zahnat s bezmasými alternativami. Čas od času dostanu chuť, ale moje mysl mi nedovolí, abych podlehla. Připomínám sama sobě, proč jsem vegan a proč bych měla pokračovat v boji za to, čemu věřím, že je správné. 

 

 

Co Vám dodává největší motivaci?

Prostřednictvím sociálních médií, jsem se dozvěděla o týrání zvířat. A myslím si, že chceme-li, aby se v tomhle ohledu něco změnilo, měli bychom rozhodně přejít na rostlinnou stravu. Jak řekla Eleanor Roosevelt: "Musíš dělat věci, které si myslíš, že nedokážeš." Ano, na začátku jsem si říkala, že já se přece nemůžu stát vegankou a popravdě sama jsem pochybovala o své vlastní disciplíně a odhodlání. Ale jak jsem se dovídala stále více o týrání zvířat, získala jsem dostatečnou motivaci, která mi pomohla překonat mé nejistoty a udělat ze všech "To nedokážu" "Jdu do toho!". Také využívám jako motivační nástroj sociální sítě, abych lépe zvládala své tréninky a stravu. Julianne Shiraz Rowland a Melissa Hauser se obě staly mým vzory na Instagramu. Tyto silné dámy veganky mi pomohly proměnit mé sny v realitu. 

 

 

 

Jaké jsou vaše cíle do budoucna?

Moje cíle jsou i nadále pokračovat jako bikiny závodnice a doufat v den, kdy budu moct soutěžit na národní úrovni. Pokračovat ve své cestě, která doufám bude inspirovat ostatní, aby přijaly vegan životní styl. A také chci jíst dál každé své jídlo s myšlenkou, že díky mému odhodlání trpí na planetě méně zvířat.

 

 

Co byste poradila lidem, kteří chtějí začít žít podobně jako vy, ale nemají zatím dostatek informací a odvahu. Co je podle Vás nejdůležitější? Co bylo klíčem k vašemu úspěchu?

Těm, kteří chtějí přejít na veganskou stravu, bych poradila začít nějakým výzkumem. Internet je skvělý nástroj plný cenných informací pro ty, kteří chtějí začít, ale neví, jak na to. To je způsob, jakým jsem začala já sama. Vzdělávejte se a nebojte se vstoupit do neznáma. Čím více budete číst o výhodách rostlinné stravy, tím snadnější to pro vás bude. Naopak se držte dál od webových stránek, které jsou proti veganství. Hodí vás tak akorát o několik kroků zpět a můžou ve vás vyvolat sklíčenost a zmatek. Bude to nějakou dobu trvat, ale nevzdávejte se. Vytrvalost byla klíčem k mému úspěchu. Poté, co jsem měla dojem, že jsem si o rostlinné stravě nastudovala už dost, začal jsem si přehrávat všechny ty důvody, proč vlastně chci přijmout veganský životní styl za vlastní. Pak jsem pokračovala a rozebrala si tuto vizi do dvou úrovní - vnitřní a vnější důvody. Vnitřním důvodem byly všechny zdravotní výhody, které jsou spojené s konzumací výhradě rostlinné stravy a vnější důvody - pomoci ušetřit životy hospodářských zvířat. Klíčem k úspěchu je nevzdávat se a nepolevit. Vytrvat a pokračovat v boji, dokud se nedostanete na vrchol. Stejně jako řekl Bob Marley: "Seber se, vstaň a nepřestávej bojovat!".

 

Jessica Ortiz na facebooku: 

https://www.facebook.com/pupupu87?fref=ts

Na Instagramu:

http://instagram.com/jessi_vegan
 

 
 
 
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit