Zpátky do formy

Všichni jsme jen lidé... A i pokud jste zasvětili svůj život cvičení a kompletně vyměnili nezdravý český jídelníček za vyvážený, založený na čerstvých potravinách, který podporuje výkonnost a fyzické a duševní zdraví a zároveň udržuje štíhlou postavu, občas nás zlákají dobroty, o kterých víme, že bychom je jíst neměli. Voňavá buchta u babičky, smetanová zmrzlina v horkých letních dnech nebo pizza v restauraci při posezení s přáteli. I když stejně jako já máte rádi zdravé jídlo, občas jsou ta kalorická voňavá jídla lákavá natolik, že jim ani naše silná vůle nedokáže vzdorovat.
Ale to je v pořádku, jak už jsem řekla, jsme jen lidé a, i když máme svoje cíle a víme, kudy k nim vede cesta, není nic na tom občas odbočit. Pokud se jedná o výjimečné příležitosti, byla by škoda je zahodit, jen proto, že jsme se rozhodli být otroky svého životního stylu a neumíme udělat kompromis. I kdyby to znamenalo hezký zážitek a potěšení s našimi blízkými.

 


Ale jak se říká, s jídlem roste chuť. A tak je někdy těžké skončit u malého kousku pizzy nebo babiččina koláče. Nevím, jestli to znáte, ale mně se už mnohokrát stalo, že jsem si řekla, že jen něco ochutnám a pak z toho byla večeře o třech chodech i s dezertem (nebo třemi :-)). A když ještě k tomu přidá ještě alkohol, mnohem hůře se pak člověk drží na uzdě.

Ráno se vzbudíte o dvě hodiny déle než obvykle a místo abyste vyskočili z postele a s nadšením vyrazili na trénink, jak to máte ve zvyku, cítíte se otupěle, ještě máte plné břicho a poslední, na co máte pomyšlení, je cvičení. Při pohledu do zrcadla se vaše výčitky ještě prohloubí, protože jste celí oteklí.

A někdy to není jen jeden večer, ale třeba celý bujarý týden na dovolené u moře. To pak přivezete i nějaké to kilo navíc a i když jste si užívali všechny ty netradiční radosti, najednou jste zpět v realitě a přepadá vás zoufalství a výčitky. Protože máte pocit, jako byste byli ve snaze vůči svým fitness cílům opět na úplném začátku. Poznáváte se?

Co teď? Jak získat zpět, co jste ztratili? Jak najít znovu motivaci a cítit se opět fit? Jak se na sebe zase moct dívat do zrcadla s radostí a hrdostí?

 

Mám pro vás 5 tipů - kroků, které vás dovedou zpátky na trať. Rozumně a zaručené úspěšně. Vycházejí z mých vlastních zkušeností ;-)
 

1. Vyhněte se nadměrné restrikci a aerobní aktivitě

Máte trochu (nebo víc) výčitky ze svých předchozích činů a teď myslíte jen na to, jak to obžerství a vynechané tréninky vykompenzovat. Ale věřte, že být týden na okurce a uběhnout každý den 20 kilometrů, není řešení. Jediné, čeho byste dosáhli, by bylo zamotání do začarovaného kruhu. Máte rozběhnutý metabolismus vlivem vyššího kalorického příjmu a konzumace sacharidů a tak vás víc než kdy jindy budou přepadat chutě a hlad. A tak i když třeba první den s omezeným příjmem vydržíte, jakmile pořádně vytrávíte, může se vám snadno stát, že opět podlehnete neplánovanému jídlu, protože vaše tělo bude hladovět.

Nesnažte se nic kompenzovat ani se "trestat". Jednoduše se vraťte ke svému obvyklému stravovacímu plánu, jak nejdříve to bude možné. Dejte tělu čas se srovnat a buďte trpělivý. Za pár dní odteče zadržovaná voda, která pravděpodobné tvoří většinu (ne-li všechnu) získané váhy.
Pokud nemáte vůbec chuť k jídlu a cítíte se přecpaní, dejte si 1-2 dny na raw detoxu, který jsem popsala v tomto článku. Ale nezapomeňte, jde o pročištění, ne vyhladovění. Takže se v množství jídla přehnaně neomezujte a snězte tolik ovoce a zeleniny, kolik budete cítit, že je potřeba.

 

2. Hodně pijte

V každém případě pijte hodně tekutin. Čisté vody a bylinných čajů. Tekutiny pomohou urychlit proces detoxikace, rozproudí lymfatacký systém a odplaví přebytečnou vodu, kterou tělo zadržuje. Naopak se vyhnete všem limonádám, včetně těch dietních (zejména těm).


3. Hýbejte se

Na první trénink po odmlce je těžké se dokopat. Ale neoddalujte ho ani o den. Přestaňte přemýšlet o tom, jak to bude bolet a jak se vám nechce a prostě běžte! Možná vás překvapí, jak vás trénink dokáže rychle zase namotivovat. I když první série budou trochu drhnout a budete mít chuť se zase sbalit a jít do pohodlí domova, když ten nekomfort překonáte, za několik desítek minut budete v šatně popíjet protein plní hrdosti a nového elánu, zaplavení endorfiny ;-)
Trénink vám také pomůže rozpohybovat lymfatický systém a vypořádat se s následky konzumace nezdravého jídla, případně alkoholu. Pořádně se vypotit vám také jen prospěje.

 


3. Dejte si závazek být vzorní

Následující minimálně 2 týdny (lépe však 3-4) se vyhněte jakémukoliv "junk food". Dodržujte čistý zdravý jídelníček, abyste se opět naladili na správnou vlnu a dali tělu možnost napravit všechny škody. A vrátili se tak co nejrychleji do kondice.


 

4. Nesledujte se


Jak jsem už několikrát zmínila, v počátku tělo především zadržuje vodu. A může trvat až dva týdny, než se její hladina srovná do původního normálu. Na pohled ale můžete mít pocit, že jste přibrali tuk. Protože voda se drží v podkoží a tak jste měkčí a zalitější. Počkejte 2 týdny, kdy budete poctivě dodržovat režim ve stravě a cvičení a do té doby se zbytečně nesledujte v zrcadle a už vůbec nestoupejte na váhu!!! Zbytečné by vás to rozlaďovalo.

 

 

 

 

Nezapomeňte, že občasné uklouznutí není nic, za co byste se měli stydět nebo trestat. Důležité je se okamžitě vzchopit a najít opět tu správnou cestu zpět.

Pokud se budete řídit mými doporučeními. Za týden až dva si ani nevzpomenete, že jste si užívali nějaké dortíky a cítili se pak mizerně. Opět budete zase vaším starým dobrým já, oddané každodenní mu cvičení, zdravé stravě a pyšnící se výstavní fitness štíhlou figurou ;-)

 
 

Komentáře  

 
Lenka N.
# Lenka N. 2015-07-08 11:07
Jsi úžasná, tohle jsem přesně potřebovala, děkuji strašně moc :-) :lol:
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
Katy B.
# Katy B. 2015-07-22 13:48
Tak to jsem moc ráda :-)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit