Super potraviny

Co si budeme povídat, zelenina a ovoce ze supermarketu dneska stojí za starou belu. Samá chemie a žádné vitamíny ani minerály. Bio kvalita je bohužel cenově nedostupná a také těžko k dostání. I když tedy jíme všech těchto čerstvých plodů dostatek, je těžké do sebe dostat všechny živiny a mikronutrienty. 

Přichází chvíle, kdy nám mohou být užitečné takzvané superpotraviny! Prodávají se ve formě doplňků stravy a my si je vesele můžeme přidávat do jídel a využít jejich potenciál na maximum. Obohatí naše pokrmy jak nutričně, tak i chuťově. Pocházejí z částí planety, kde je příroda ještě nedotčená, půda bohatá a tak jsou přímo nabyté zdraví prospěšnými látkami.

Těchto potravin je k dostání už opravdu široká škála, každá obsahuje jiné látky a tím má své specifické účinky. Seznámím vám v tomto článku s 6, které používám já. A které zároveň považuji za nejužitečnější z hlediska výživy pro fitness. Tedy kvalitní regeneraci, redukci tuku, budování síly, vytrvalosti a budování svalové hmoty.

 

Chlorella

Mezi první mé favority patří jednobuněčná sladkovodní řasa, zvaná Chlorella. Seženete ji ve formě tabletek nebo prášku pro ty odvážnější. Obsahuje až 60% bílkovin s širokým spektrem aminokyselin. Tato řasa je jedinou rostlinou na planetě, která dokáže vyrůst o čtyřnásobek za méně než jeden den. Obsahuje chlorelový růstový faktor (CGF), který se skládá z aminokyselin, beta glukanů, nukleových kyselin, peptidů a polysacharidů. Tyto mikroživiny vzájemně spolupracují a pomáhají rychleji obnovovat buňky. 

Za zmíňku také stojí, že je bohatá na železo.

 

   

 

Skvělá přísada do green smoothie. Hodí se jako potréninková proteinová svačinka.

 

Spirulina

Další zázračná vodní řasa, která může sloužit jako zcela přírodní náhrada za proteinové prášky. Bílkoviny ve Spirulině obsahují všech 8 základních aminokyselin, což z ní činí kompletní bílkovinu. Spirulina (modro-zelená řasa) dále obsahuje vitamíny A, B-1, B-2, B-6, B-12, E, a K. Navíc Spirulina dodává minerály, stopové minerály, buněčné soli, rostlinné živiny a enzymy, stejně jako vysoké množství chlorofylu a dalších prospěšných barviv.

 

   

Skvělá přísada do green smoothie. Hodí se jako potréninková proteinová svačinka.

 

Mladý ječmen

Mladé listy, které raší z ječmenných semínek, se sklidí, usuší a zpracují na prášek procesem lyofylizace. Obsahuje mnoho vitamínů a více než 50 různých minerálů:

30x více vitamínu B1 a 11x více vápníku než kravské mléko
7x více karotenu
5x více železa než špenát
7x více vitamínu C než pomeranče

Prášek z ječmenné trávy také obsahuje vitamíny B2, B6, beta karoten, vitamín E a vitamín K.

 

   

 

Skvělá přísada do green smoothie.

 

Maca

Maca je trubicovitá kořenová zelenina, která se po sklizni přírodně zpracovává (je jemně sušena a mleta za nízkých teplot) na prášek podobný mouce. Někdy se jí přezdívá peruánská viagra, pro její afrodiziakální účinky. Maca je bohatě obdařená esenciálními živinami, které poskytují výborný zdroj energie, podporují fyzický a duševní výkon a pomáhají udržet optimální výdrž a vitalitu.V Mace je obsaženo i 20 různých mastných kyselin, 19 aminokyselin a velké množství minerálů: vápník, draslík, mangan, měď, zinek, fosfor, hořčík, selen a ostatní stopové prvky. Také vitamíny C, vitamíny B1, B2, B3 a B6 a karoteny.

 

   

 

Výborně chutná v různých dezertech a mléčných koktejlech.

 

Konopná semínka

Obsahují 33 % bílkovin! Nejvíc ze všech semen a ořechů. Jsou lehce stravitelná a obsahují 45 % nenasycených mastných kyselin v ideálním poměru. Konopná semínka jsou velice kvalitním zdrojem esenciálních mastných kyselin pro lidský organismus. Dále jsou bohatá na železo a vitamin E.

 

   

 

Přidávejte do müsli a ovesných kaší.

 

Chia semínka

Semínka Chia jsou vynikajícím zdrojem vlákniny, jsou plné antioxidantů a bílkovin, obsahují velké množství vitamínů a minerálů a jsou nejbohatším známým rostlinným zdrojem esenciálních mastných kyselin. Chia semínka obsahují 32 % tuku, z toho je 60 % omega-3 alfa-linolenové kyseliny.

Vzhledem k tomu, že Chia semínka absorbují poměrně velké množství vody a současně mají hodně rozpustné vlákniny, pomáhají velice pozvolna uvolňovat energii z nerafinovaných sacharidů do krevního oběhu. Tím zabraňují přejídání.

 

   

 

Přidávejte do müsli a ovesných kaší. Díky schoponosti vázat vodu a tvořit "gel", můžou tato semínka dokonce nahradit vajíčko. Nebo se s nimi dá také vyrobit zdravý pudink.

Koupit je můžete na Veganza Store.

 

Kakaové boby

Čokoláda je pochutina známá snad po celém světě. Každý jí má rád, někdo pro ni má dokonce zoufalou slabost. Ale málo kdo by si ji spojoval se zdravou potravinou. Čokoláda jako taková většinou obsahuje velké množství tuku, cukru a mnohdy i spoustu nezdravých přidaných látek. Ale pravé kakaové boby, z kterých se čokoláda vyrábí, jsou nabité antioxidanty, vitamíny a minerály.

Kakao kromě antioxidantů a hořčíku obsahuje také velké množství železa. Produkty ze syrového kakaa jsou zdrojem betakarotenů, bílkovin, Omega 3 kyselin, vápníku, zinku, železa, mědi, draslíku, síry a stres uvolňujícího hořčíku.  Kakao je skvělým zdrojem serotoninu, dopaminu a fenyletylaminu, což jsou neurotransmitery, které zmírňují deprese a naopak podporují dobrou náladu, euforii, blaženost a uvolnění. Vitamín B posiluje činnost mozku.

 

   

 

Vynikající přísada do snídaňových kaší, koktejlů a dezertů.

 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit